Ugrás a tartalomra

Tippek, trükkök a fotózásban


weisz

Recommended Posts

Köszi Urak! :jujj:jujj:jujj

 

Tanácstalan vagyok még.... Asszem... :jujj

 

De ha a közismert lustaságomból indulok ki, akkor marad a PS... :jujj

 

Én meg épp azért használok KönnyûRumot, mert untam hogy mindig rétegek, meg szintek meg stb.... már a PS-t nem is használom, mert feleslegessé vált. Másrészt valahogy rászoktatattam magam, hogyha egy képen sokat meg FotoStoppolni, akkor az bizonyára nem egy jó kép.

 

Ha megszoktad a PS-t képtelen leszel rá hogy átállj, szerintem totál más világ. Próbáld meg, és küzdj vele, ha ráérzel rá fogsz jönni hogy tök felesleges a PS.

Link to comment

Én meg épp azért használok KönnyûRumot, mert untam hogy mindig rétegek, meg szintek meg stb.... már a PS-t nem is használom, mert feleslegessé vált. Másrészt valahogy rászoktatattam magam, hogyha egy képen sokat meg FotoStoppolni, akkor az bizonyára nem egy jó kép.

 

Ha megszoktad a PS-t képtelen leszel rá hogy átállj, szerintem totál más világ. Próbáld meg, és küzdj vele, ha ráérzel rá fogsz jönni hogy tök felesleges a PS.

 

Ezzel részben egyet értek, mi is arra törekszünk, hogy csak ha muszáj, akkor használjuk.

DE! Vannak helyzetek, amikor elkerülhetetlen. PL. voltunk úgy fotózni, hogy a fényviszonyok nem voltak tökéletesek, és hiába állította Eznaki a gépet a lehetõ legoptimálisabbra, mégis muszáj volt utólag állítani a fényerõn.

Másrészt pedig nekem van a hasamon egy mûtéti hegem, ami elég nagy, és nem mutat túl szépen a képen. Szerintem azt te sem hagynád ott. Persze törekszünk arra, hogy úgy fotózzunk, hogy ne látszon, ha lehet, de vannak olyan helyzetek, amikor egy beállítás úgy jó, hogy látszik. Akkor pedig marad a PS. :jujj

Nyilván nem arról beszélek, hogy agyon ps-ezzünk egy képet.

Link to comment

Én meg épp azért használok KönnyûRumot, mert untam hogy mindig rétegek, meg szintek meg stb.... már a PS-t nem is használom, mert feleslegessé vált. Másrészt valahogy rászoktatattam magam, hogyha egy képen sokat meg FotoStoppolni, akkor az bizonyára nem egy jó kép.

 

Ha megszoktad a PS-t képtelen leszel rá hogy átállj, szerintem totál más világ. Próbáld meg, és küzdj vele, ha ráérzel rá fogsz jönni hogy tök felesleges a PS.

Emlékszem, nagyon régen már ecsetelted nekem az LR elõnyeit...

Köszönöm neked is a véleményt, annyit már elhatároztam az eddigiek alapján, hogy kipróbálom :jujj

 

Ezzel részben egyet értek, mi is arra törekszünk, hogy csak ha muszáj, akkor használjuk.

DE! Vannak helyzetek, amikor elkerülhetetlen. PL. voltunk úgy fotózni, hogy a fényviszonyok nem voltak tökéletesek, és hiába állította Eznaki a gépet a lehetõ legoptimálisabbra, mégis muszáj volt utólag állítani a fényerõn.

Másrészt pedig nekem van a hasamon egy mûtéti hegem, ami elég nagy, és nem mutat túl szépen a képen. Szerintem azt te sem hagynád ott. Persze törekszünk arra, hogy úgy fotózzunk, hogy ne látszon, ha lehet, de vannak olyan helyzetek, amikor egy beállítás úgy jó, hogy látszik. Akkor pedig marad a PS. :jujj

Nyilván nem arról beszélek, hogy agyon ps-ezzünk egy képet.

 

Jó hosszan fejtetted ki azt, hogy egyetértesz LeZóval! :jujj:jujj:jujj

Link to comment

Ezzel részben egyet értek, mi is arra törekszünk, hogy csak ha muszáj, akkor használjuk.

DE! Vannak helyzetek, amikor elkerülhetetlen. PL. voltunk úgy fotózni, hogy a fényviszonyok nem voltak tökéletesek, és hiába állította Eznaki a gépet a lehetõ legoptimálisabbra, mégis muszáj volt utólag állítani a fényerõn.

Másrészt pedig nekem van a hasamon egy mûtéti hegem, ami elég nagy, és nem mutat túl szépen a képen. Szerintem azt te sem hagynád ott. Persze törekszünk arra, hogy úgy fotózzunk, hogy ne látszon, ha lehet, de vannak olyan helyzetek, amikor egy beállítás úgy jó, hogy látszik. Akkor pedig marad a PS. :jujj

Nyilván nem arról beszélek, hogy agyon ps-ezzünk egy képet.

 

 

Azért hidd el hogy ha az ember ráérez, akkor a mûtéti heg Lightroomban is eltüntethetõ, másrészt ode kell figyelni erre a fotózáskor.

Jah és Lightroomban egy rosszul exponált képet sokkal egyszerübb helyrepofozni, mint PS-ben :jujj

Link to comment

P1030057.JPG P1030046.JPGP1020660.JPGP1030058.JPG

 

..Ilcsi kérdezte tõlem, én nem tudtam a választ, hogy mi okozza a képeken ezt a kékes árnyalatot?

 

a zuhanyzós két kép egymás után készült, ahol volt vaku ott jó a szín, ahol nem ott pedig kékes...

 

ez mi miatt van?

 

a gép hibás beállítása, vagy maga a gép hibás?

 

valaki tudja a választ?

 

Én így alapból a White balance beállításra tippelnék. Nagyon hidegre állítod akkor ilyen kékes képet kapsz.

Link to comment

Hölgyek-Urak, gyors kérdés (holnapra tudnom kéne a választ): noire hangulatú képeket kéne csinálnom. Gondolom, a végsõ hatást csak PS-el lehet rendesen megcsinálni, de addig is, mire kell ügyelnem, mi a jó beállítás amit használjak? Nem a pózra gondolok, hanem a világításra és a kamera beállításra.

Nem lesznek lámpáim meg hasonlók, szabadban és egy elég sötét lakásban lesznek a helyszínek.

 

Elõre is köszönöm mindenkinek :cool

Link to comment

Igazából nem tudom. A fenykepezőgépem lehet igfy 11 év után meg éret a cserére, csak nem tudom canonból merre inbduljak el.

 

Értem. De te is tudod, hogy lényeges kérdés ( hiszen eddig is tükörreflexesed volt ), hogy ebbe az összegbe csak a váznak kell beleférnie vagy objektívnek is. És ha objektívnek is, akkor milyennek és mennyinek?

Enélkül nehéz tanácsot adni.

Link to comment

Amúgy én futnék egy kört Nikonban is... Én is kíváncsi lennék, hogy aki jobban otthon van Nikonban, melyik vázat ajánlaná ebben az árkategóriában...

 

Én azért nem futnék kört nikonban, mert a társaságban több a Canon. Többen tudunk tanácsot adni, esetleg alkatrészt kölcsön adni, stb.

Link to comment

Milyen típusú canon-t érdemes venni, ami 150 ezer környékén mozog?

cannon eos ... D ?

 

köszi a választ.

 

Mikor legutóbb gépet vettem,nézegettem naponta több alkalommal a hirdetéseket,még nem találtam egy "használt" gépet 3 hetesen számlával,garpapirral.Ja,és és ha jól emlékszem 50 vagy 60 rugóval olcsóbban vettem meg az új áránál.Az obik ugyan igy jöttek,és azóta is funkcionál minden amit megvettem.

 

Kell hozzá egy kis bátorság,és idő kivárni a jót,valamint metalálni.

 

Viszont mindegy ki mit mond neked,azt te fogod eldönteni mit veszel,hacsak már nem tudod.... :)!

 

Várjuk az új képeket az új,vagy a régi géppel,és sok sikert hozzá!

  • Tetszik 1
Link to comment

Az meg ne legyen opció, hogy több a Canonos.

Ha csak új jöhet számításba, akkor ballagj el egy olyan boltba ahol van választék.

Elárulok egy titkot. Anno én egy 40D-t akartam venni, csak közben más is a kezembe került... :)

  • Tetszik 1
Link to comment

Nem tudom, mik a legfontosabb szempontok a választásnál, de... A tükörreflexes gépeknél a leginkább elromlásra hajlamos és legdrágábban javitható rész a zárszerkezet. Ennek van egy véges élettartama. Más problémára viszonylag kevés az esély. Szerintem ha viszonylag keveset fotózol, akkor szinte mindegy, melyik tipust veszed. Ha sokat, akkor érdemes elgondolkodni egy olyan darabban, aminek strapabiróbb a zárja. A Canonnál ebből a szempontból a 30D volt a törésvonal. Ez után csökkentette hivatalosan is felére a Canon a zár várható élettartamát. (És duplázta meg a felhasznált műanyagok mennyiségét.) Én a mai napig 30D-t használok teljesen problémamentesen. Ha kifogsz egy nem profi fotós által széthajtott darabot, akkor legjobb szivvel tudom ajánlani még a mai napon is. A sokcsilliárd megapixel ne vegye el a józan eszedet, mert már a 3MP átlépése óta nem hiszem, hoy lenne olyan amatőr fotós, aki megmondja egy képet nézve, hogy 3 vagy 20MP-s géppel készült-e. A képminőség szempontjából nagyságrendekkel fontosabb ennél az objektiv minősége. A Canonnál egyébként nyilván tudod, hogy a kategóriát a tipus számjegyei határozzák meg. Tehát mig az 1 a legprofibb, az 1000 a legalja a listának. Ajánlom, hogy fogdoss meg saját kezeddel olyan gépeket is, amik elméletileg szóba sem jöhetnek számodra jelenjeg. Lehet, hogy kézbevéve más lesz a benyomásod, mint monitoron nézegetve. Jó kiindulási pont a gép súlya. Ez általában egyenesen arányos a minőséggel. Lehet, hogy cipelni kicsit nehezebb egy fémvázas gépet, de élettartamban ezt majd meghálálja. És az sem egy mellékes szempont, hogy egy nehezebb gépváznál sokkal kisebb az exponáláskori bemozdulás veszélye is. A fentebb emlitett más gyártmányú objektivek felvarrását én sem ajánlanám. Elvben van erre lehetőség, de sok problémát rejt magában. Elképzelhető, hogy nem lesz végtelened, autofókuszod, rekeszvezérlésed stb... stb...

Link to comment

Kicsit off-topic, de nemikepp kapcsolodo tema : van egy magyar gyartmanyu Videolux-1 cctv (zartlancu) tv kameram, eredetileg egy DDR-es Carl Zeiss Jena Tevidon 1.4/25 objektivvel ami elromlott, kijottek a helyukrol a lamellak es tobbet nem tudtam visszarakni oket mukodokepesen, a kamera elektronikajanak viszont valoszinu semmi baja nincs

.

Van harom valtozat :

- megjavittatni az obit amennyiben lehetseges

- vasarolni egy ugyanilyen obit amennyiben talalok

-vasarolni egy ugyanilyen foglalatu, de masfajta obit

 

Azt meg nem dontottem el hogy terfigyelesre vagy filmezesre hasznalnam, nem tudom mit lehetne kihozni belole.

Az eredetivel megegyezo tipuson kivul, milyen mas obiban lehetne gondolkozni a halszem jellegun kivul ?

Link to comment

Regisztrálj, vagy lépj be a hozzászóláshoz

Regisztrált felhasználónak kell lenned, hogy hozzá tudj szólni!

Regisztrálj

Regisztrálj közénk! Ne ijedj meg, könnyű!

Regisztrálj egy új felhasználói fiókot

Lépj be

Már van hozzáférésed a fórumhoz? Itt léphetsz be.

Lépj be most
×
×
  • Új létrehozás...